Mitovi i zablude
Postoji nekoliko zabluda koje kruže vezano za obradu kočionih diskova, tu smo da otklonimo misteriju. Obrada diskova nije mračna tajna već visoko precizna tehnologija.
Mit: Obrada diska drastično smanjuje njegovu debljinu. Činjenica: Ukoliko je kočioni disk zaista tanak obrada diska se ne preporučuje i tu nema rasprave. Ali... obradom se skida svega 0.3 - 0.5 mm ukupne debljine kočionog diska, tako da ukoliko ta debljina postoji nema nikakvih problema i bojazni.
Mit: Obradom diskova se ne rešava vibriranje pri kočenju.
Činjenica: Duži niz godina je ustanovljeno da se obradom diska eliminišu vibracije i da je to jedini provereni način sprečavanja istih usled bočnog pomeranja ili nejednake debljine diska. Današnji aparati poseduju automatske regulatore i detektore.
Mit: Nije potrebno vršiti obradu diskova na vozilu.
Činjenica:Da, potrebno je! Svakako se mogu skinuti i odneti na obradu na strugu, ali zašto rizikovati da li će se na kraju sve uklopiti pri montaži i gubiti i vreme i novac.
Mit: Postoji veliki broj vozila čiji se diskovi ne mogu obradjivati.
Činjenica: Obrada diskova se može uspešno obaviti na bilo kojim diskovima na bilo kojem tipu vozila nosivosti do 3.5 tone, uključujuć sve vrste diskova ( razbušene, standardne, ventilirajuće,... ).
Mit: Proces obrade diskova traje dugo i zamoran je.
Ćinjenica: Zapravo ceo proces traje svega 9 minuta ( po disku ) i veoma je jednostavan, sastoji se iz samo 4 koraka: Skidanje točka, postavljanje adaptera, štelovanje, obrada diska. Više od polovine tog vremena mehančar je slobodan da se posveti drugim delovima vozila. Kratak video možete pogledati klikom ovde.