Zašto obrada diskova?
Kratak odgovor bi bio poboljšanje performansi kočenja i ujedno ušteda novca.
Izvestan broj vozača smatra da je obrada kočionih diskova zastarela metoda 90-tih godina prošlog veka. Apsolutno netačno. Današnja obrada diskova je toliko napredovala da se obrada vrši na samom automobilu bez demontaže, efikasno i sa neverovatnom preciznošću a pre svega sa velikom uštedom novca.
Neki od slučajeva kada se vrši obrada diskova:
• Kočione pločice su zamenjene ali nema potrebe za novim diskovima.
Ovo je slučaj u više od 50% redovnih servisa kočionog sistema.
• Evidentno prisustvo vibracija prilikom kočenja usled nejednake debljine diskova ili bočnog pomeranja. U tom slučaju obrada diskova je jedino trajno rešenje
• Korodirani diskovi. Uobičajeni problem u umereno kontinentalnim predelima, korozija se nahvata na diskove usled dužeg stajanja vozila. Rezultat je slabo kočenje i dug zaustavni put.
• Pojava neprijatnih zvukova pri kočenju ( cvilenje i skripanje ) koji su posledica naleganja novih pločica na diskove koji imaju brazde na sebi ili drugi vid deformacije površine.
Neke od važnih činjenica
• Obrada se vrši na svim tipovima metalnih diskova: Razbušeni, ventilacioni, kanalni, prednji i zadnji na svim tipovima vozila nosivosti do 3.5 t.
• Pulsiranje pedale kočnica posledica je nejednake debljine diska, čemu su uzrok tanka oštećenja na površini diska. Procesom obrade diska direktno na vozilu problem se rešava veoma efikasno.
• Obradjeni disk je jednakih ako ne i boljih performansi nego novi.
Primer obrade diskova u JapanShop Co
Obrada diskova kroz slike